La inauguració de la Terminal-1 de l'aeroport del Prat ens torna a la misèria més crua en que està submergida la política catalana i els seus protagonistes. En primer lloc tornem a sentir arguments i discursos en sintonia per part de PP i CiU, que es vanten d'haver-ne estat els impulsors durant l'època d'Alvarez Cascos al capdavant del Ministerio de Fomento i l'Honorable Pujol a la Generalitat. Escoltant les declaracions prèvies a la inauguració de les instal·lacions per part del portaveus d'ambdues formacions, hom dedueix que a Can PP i a Can CiU senten aires de nostàlgia d'un temps on es manifestaven amor i fidelitat. És curiós el silenci dels potents altaveus mediàtics de que disposen aquestes formacions i la manca de crítiques cap aquest reenamorament. Més aviat amplifiquen les excel·lències i bondats que aquell ens porta en l'actualitat. Acusen, entre altres qüestions, els actuals Governs de manca de planificació d'infraestructures a mitja i llarg termini. Quina fal·làcia! Planificar, el que és planificar, s'està fent a precari i amb més o menys encert. Una altra tema és que la manca de finançament no permeti executar les actuacions en marxa en el plaç previst, i que aquesta mancança pugui tenir una influència nefasta per les infraestructures futures. Un Estatut amb un finançament just i allunyat del que el senyor Mas va pactar a La Moncloa una mala tarda de febrer és la solució. Aquella mala tarda ens ha portat també que la gestió de l'aeroport del Prat continuï sota les directrius del Govern de Madrid, per molt que ara reclamin el contrari. I si algú queda amb un dubte, que tiri d' hemeroteca.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
2 comentaris:
Perdoneu, però planificar, el que es diu planificar, el govern actual ho fa ben poc, i amb problemes. Hi ha moltes diferències d'opinió entre els tres socis que impedeixen que la planificació es concretitzi, no ja en obres, sinó també en projectes.
Els lògics criteris diferenciats dels tres socis de Govern no han impedit l'aprovació fa ben pocs dies del Projecte inicial del Pla Territorial Metropolità , el de transport de viatgers o el d'infraestructures del transport,entre altres.Si això no és planificació...
Altra cosa és que els projectes s'han de debatre i s'hagi fet bandera per part de l'oposició de
dues actuacions com el quart cinturó i la MAT.En aquest últim cas li vull recordar la posició contrària mantinguda per molts alcaldes de formacions distintes a les de l'actual govern.
Publica un comentari a l'entrada