divendres, 23 de juliol del 2010

Així ens tracta Espanya.


El passat 12 de juliol, "Le Monde" dedicava la totalitat de la seva pàgina 3 a un reportatge, demolidor, sobre l'aeroport de Ciudad Real. Es tracta d'un equipament d'última generació, amb una de les pistes més llargues d'Europa (4 Km), capaç fins i tot de permetre l'aterratge de l'Airbus A380, l'avió comercial més gran del món. Les instal·lacions estan dimensionades per acollir un volum de dos milions i mig de passatgers l'any. Per gestionar-lo hi ha 91 treballadors directes, més uns 200 de les diverses empreses concessionàries.

"Avui, un silenci de catedral regna en l'immens hall de les sortides", escriu el reporter del diari parisenc. El cas és que l'aeroport de Ciudad Real només té tres vols setmanals, que gestiona Ryanair gràcies a una subvenció pública. La cafeteria pràcticament només serveix esmorzars als mateixos treballadors, que dilluns, dimecres, dijous i dissabte són les úniques persones que volten pels passadissos en tot el dia.

Una obra d'aquesta magnitud ha necessitat invertir-hi, d'entrada, 500 milions d'euros. Bona part els va posar Caja Castilla-La Mancha, que ha estat invervinguda pel Banc d'Espanya i ha hagut d'avalar 9.000 milions d'euros amb diner públic. Ara, la Junta de Castella-La Manxa ha injectat en l'aeroport 140 milions més, que aniran a compensar les pèrdues, enormes i constants. Ciudad Real té 75.000 habitants, més o menys les dimensions de Rubí. Disposa d'estació de TGV i aeroport internacional.

D'altra banda ahir es feia pública la retallada del Ministerio de Fomento pel que fa a les inversions en infraestructures a Catalunya. Una de les obres afectades té un gran perjudici per un aeroport català, el de Lleida-Algüaire, que amb pocs mesos de funcionament està aconseguint unes xifres d'utilització que desborden les previsions més optimistes.
Fins i tot està previst un procés d'ampliació que la Generalitat iniciarà el proper dilluns per donar resposta a la demanda d'un futur a mig plaç. Doncs, bé el Ministerio suprimeix la inversió en l'Autovia Lleida-Vielha en la que es contemplava l' accés a l'aeroport des de la ciutat de Lleida.
Calen solucions per aquest i molts altres greuges que l'estat espanyol provoca i que estan reduint les potencialitats de desenvolupament de Catalunya. Solucions com un Estat Català que ens permeti donar resposta als problemes que Espanya no ens permet resoldre perquè ens ofega econòmicament.

3 comentaris:

Anònim ha dit...

També han descartat el tram de la Nacional de Girona a Figueres. No n'hi havia prou amb tenir parat el Tordera-Caldes. A Aquest pas fins el Marroc tindrà millors carreteres que Catalunya!!

Anònim ha dit...

Si us plau ercs cuideu el llenguatge, no maltracteu la llengua.
Pàgina web "hem tingut que pagar" fa mal de llegir: "hem hagut de pagar".

Anònim ha dit...

Hay no hay 4 km de pista catetos